Dlaczego ankiety są kluczowe do testowania koncepcji produktu?

Dlaczego ankiety są kluczowe do testowania koncepcji produktu?

Każdy produkt, który zakupiliśmy z pewnością przeszedł wiele testów, aby sprawdzić, czy jest odpowiedni pod wieloma względami. Najchętniej wykorzystywaną metodą do testowania koncepcji produktu, czy usługi są ankiety. Dlaczego? Warto się nad tym zastanowić.

Testowanie koncepcji

Zastanów się nad jakimkolwiek produktem lub towarem, który posiadasz lub kupujesz regularnie. Z pewnością dane dobro przed Twoim zakupem przeszło wiele testów. Od przeglądu wstępnej koncepcji i projektu prototypu, po testowanie nazwy, brandingu, opakowania i pomysłów na reklamę - możesz być pewien, że przeszedł on przez rygorystyczne testy, aby upewnić się, że będzie idealnie współgrał z klientem. Każdy aspekt rozwoju produktu może wpłynąć na jego sukces lub porażkę, dlatego testowanie na każdym etapie cyklu życia jest niezwykle istotne. Proces ten zazwyczaj trwa również po wprowadzeniu produktu na rynek, ponieważ firmy kontynuują testy w celu wprowadzenia na rynek nowszych i ulepszonych wersji. Jednakże, nic z tego nie byłoby możliwe bez informacji zwrotnej, i to właśnie tutaj pojawia się wartość wykorzystania ankiet do testowania produktów. Istnieje kilka powodów, dla których informacja z ankiet jest tak bardzo pomocna dla właścicieli przedsiębiorstw.

Pomoc w wyeliminowaniu złych pomysłów

Biorąc pod uwagę wyniki badań naukowych, które wykazały, że złe wybory dokonywane przez kierownictwo - w obszarach takich jak korekty cenowe, ulepszanie produktów/usług i kampanie marketingowe - mogą kosztować organizacje kilka procent ich zysków, będziesz chciał zapobiec ryzyku dotarcia złych pomysłów na szerszy rynek. Dzięki możliwości wcześniejszego przejrzenia pomysłów, testowanie koncepcji ułatwia identyfikację i unikanie złych pomysłów oraz wynikających z nich złych decyzji, co ostatecznie pozwala zaoszczędzić czas, straty finansowe i chronić relacje z klientami.

Podejmowanie dobrych decyzji

Od koncepcji produktów, nazw i komunikatów, po nowy branding lub opakowania. Niezależnie od tego, czy próbujesz zidentyfikować najlepszą opcję spośród wielu dostępnych, czy też udoskonalić niektóre z wcześniejszych koncepcji. Tak czy inaczej, informacje zwrotne uzyskane dzięki testom koncepcyjnym, które są wykonywane poprzez ankiety mogą dać Ci większą jasność co do kolejnych kroków.

Zmień dobre koncepcje w świetne

Podczas gdy testowanie koncepcji może być przydatne w podkreślaniu problemów, które należy naprawić, a które w przeciwnym razie mogłyby pozostać niezauważone, może również oferować odpowiedzi na bardziej szczegółowe aspekty, które testujesz, a które możesz następnie dostosować, aby jeszcze bardziej ulepszyć swoją koncepcję. Usprawnienie koncepcji z pewnością wpłynie na jakość generowanego produktu, czy też usługi.

Podczas gdy testowanie koncepcji w całym cyklu rozwoju produktu pomoże zmaksymalizować jego atrakcyjność, gdy będziesz gotowy do wprowadzenia go na rynek, testowanie koncepcji jest nieocenioną praktyką, która nie powinna kończyć się po wprowadzeniu produktu na rynek. Preferencje i gusta konsumentów stale ewoluują. Dlatego też, poprzez ciągłe badanie ich opinii poprzez ankiety, będziesz w stanie lepiej dostosować się do ich potrzeb, co pomoże Ci zapewnić, że zawsze dostarczasz nowe i ulepszone produkty, które chcą kupować.